طلای دیجیتال: نحوه خرید و سرمایه گذاری در 24K Pure Gold Online
نوشته شده توسط : Mihayloo

یادداشت تحریریه: مشاور فوربس ممکن است کمیسیون فروش ساخته شده از پیوندهای شریک در این صفحه کسب کند ، اما این بر نظرات یا ارزیابی های ویراستاران ما تأثیر نمی گذارد.

مفهوم سرمایه گذاری در شکل دیجیتالی کالایی که هند از نظر جسمی و عاطفی به آن وابسته است ، به آرامی در حال ظهور است ، زیرا این کشور در حال پذیرش سواد مالی و نیاز به سرمایه گذاری در طبقات دارایی متنوع است.

طلای فیزیکی ، یک شکل سنتی مورد علاقه همه زمانه برای سرمایه گذاری در طلا در هند ، اکنون برای سرمایه گذاری در قالب دیجیتال در نظر گرفته شده است. اگر به دنبال خرید و فروش طلا به صورت دیجیتالی هستید ، در اینجا گزینه های شما و راه سرمایه گذاری در شکل دیجیتال طلا است.

خرید طلا به معنای دیجیتالی چیست؟

طلای دیجیتال روشی است که با استفاده از آن می توانید در هر زمان و هر مکان با راحتی دسترسی دیجیتالی به کالا ، در بخش های کوچک در بخش های کوچک سرمایه گذاری کنید.

اشکال مختلف سرمایه گذاری در طلای دیجیتال شامل خرید است:

اوراق قرضه طلای حاکم (SGBS)

SGBS ابزارهای بدهی است که توسط اداره بانکداری مرکزی هند ، بانک ذخیره هند (RBI) ارائه می شود ، جایی که سرمایه گذاران می توانند طلا را به مقدار کم 1 گرم خریداری کنند. تجارت از طریق سرمایه گذاری در یک سری که RBI برای سرمایه گذاران برای دوره های از پیش تعریف شده باز می شود ، انجام می شود.

سری SGB برای سرمایه گذاران مشابه نحوه ارائه پیشنهاد عمومی اولیه یا لیست عمومی یک شرکت برای محدودیت زمانی از پیش تعریف شده برای عضویت در سهام خود اعلام و افتتاح می شود.

وجوه مبادله ای مبادله طلا (ETFS)

Gold ETF وجوهی است که در بورس سهام معامله می شود و مشابه صندوق های متقابل سهام است. هر واحد از ETF طلایی یک گرم طلا را نشان می دهد و دارای خلوص 99. 5 ٪ است. این طلای فیزیکی با سپرده گذاری ذخیره می شود و به عنوان اساسی عمل می کند که واحدهای ETF ارزش آن را بدست می آورند. وجوه مختلفی وجود دارد که ETF های طلا را به فروش می رساند و سرمایه گذاران تنوع متنوعی برای انتخاب دارند.

قراردادهای طلای MCX

قراردادهای طلای MCX روشی را برای تجارت در فلز از طریق مبادله کالا شناخته شده هند - مبادله چند کالای یا MCX ارائه می دهد. قراردادهای طلای MCX اساساً آینده های مشتق شده و قراردادهای گزینه هایی هستند که به سرمایه گذاران این امکان را می دهند که برای یک فاصله کوتاه مدت ، از این فلز حمایت ، حدس و گمان و تجارت کنند. اینها برای سرمایه گذاران با تجربه تر مناسب هستند و از نظر ایده آل تحت نظارت معامله می شوند.

طلا یکی از فلزات مختلف است که در MCX معامله می شود. قراردادهای طلا به سرمایه گذار اجازه می دهد تا حداقل مقدار 1 گرم در کالا تجارت کند."طلا" ، "طلای مینی" ، "گینه طلا" و "گلبرگ طلا" برخی از محصولات مشخص شده با کمیت موجود در MCX برای سرمایه گذاران برای تجارت هستند.

سازمان های طلای دیجیتال

سازمانهایی که تجارت طلا را در قالب دیجیتالی مانند Google Pay ، PhonePE و Paytm امکان پذیر می کنند ، یک برنامه وب یا یک برنامه تلفن همراه ارائه می دهند که از خرید و فروش طلا دیجیتال برای مبلغ سرمایه گذاری به اندازه INR پشتیبانی می کند. سپرده گذاری و امکانات قفل بیمه شده توسط ارائه دهندگان مانند Safegold و MMTC-Pamp India نگهداری می شود. به عنوان مثال ، Google Pay طلای خود را با MMTC-PAMP ذخیره می کند.

مزایای سرمایه گذاری در طلای دیجیتالی

خلوص: هنگامی که ما به صورت دیجیتالی طلا خریداری می کنیم ، خلوص آن اطمینان می یابد زیرا طلا دیجیتال فقط به شکل 24 قیراط معامله می شود ، که بالاترین خلوص برای فلز است. این مورد در هنگام سرمایه گذاری در طلای فیزیکی به عنوان احتمال بی نظمی به دلیل شیوه های کلاهبرداری مانند زیور آلات آبکاری طلا برای به تصویر کشیدن طلا به صورت خالص در هنگام وجود واقعاً وجود ندارد.

ایمنی: شکل دیجیتالی طلا در یک حساب DEMAT نگه داشته می شود و باعث می شود که بر خلاف طلای فیزیکی که خطر سرقت یا از دست دادن آن را به همراه دارد ، مستعد هر نوع سرقت باشد. ذخیره طلا در یک حساب DEMAT همچنین نسبت به ذخیره طلای فیزیکی که به یک امنیت یا طاق نیاز دارد ، بسیار ارزان تر است و هزینه های قفل و همچنین هزینه بیمه را دعوت می کند.

نقدینگی: طلای دیجیتال را می توان در کسری از ثانیه ، در هر زمان و هرجای دیگر خریداری و فروخت. این راحتی در مورد طلای فیزیکی که نیاز به خرید از فروشندگان قابل اعتماد که جواهرات با مارک دولتی را می فروشند ، در دسترس نیست.

سایش و پارگی: طلای فیزیکی محصولی است که می تواند در زندگی روزمره مورد استفاده قرار گیرد و بنابراین می تواند در معرض سایش و پارگی قرار گیرد. در مورد طلای دیجیتال ، طلا در قالب دیجیتالی ایمن است و هیچ گونه سایش و پارگی ندارد.

حمایت از دولت و شفاف: اوراق قرضه طلای حاکمیتی و ETF های طلا در بورس سهام معامله می شود و آنها را برای سرمایه گذاری بسیار شفاف می کند. حداقل خطر پیش فرض.

سود اضافه شده در مقایسه با اوراق قرضه: اوراق قرضه طلا در مقایسه با سایر اوراق قرضه شرکت یا اوراق قرضه دولتی مزایای بیشتری دارد زیرا فقط می توان از سرمایه گذاری های انجام شده در اوراق دیگر بهره کسب کرد. در حالی که در اوراق قرضه طلایی ، از علاقه به تقدیر از نرخ طلا می توان بهره مند شد. هنگامی که طلا به شکل دیجیتال خریداری می شود ، افزایش ارزش طلا به همراه بهره به سرمایه گذار منتقل می شود.

نزولی: طلای دیجیتال فاقد لمس عاطفی است که یک سرمایه گذاری طلای فیزیکی برای سرمایه گذار فراهم می کند. این دلبستگی سرمایه گذاران را به طلا در جوامع سنتی مانند افراد حاضر در هندوستان که خرید طلا را نقطه عطف در برنامه ریزی مالی خود می دانند ، نشان می دهد که سلامت مالی قوی را نشان می دهد.

مراحل سرمایه گذاری در طلای دیجیتالی

برای سرمایه گذاری در SGBS و Gold ETF:

  1. یک سرمایه گذار باید یک حساب DEMAT با کارت PAN و حساب بانکی خود مرتبط کند.
  2. پس از باز شدن حساب DEMAT ، آنها می توانند محصولات طلای را از بورس های شناخته شده یا مستقیم از طریق صندوق متقابل برای Gold ETF و از طریق سری SGB اعلام شده RBI برای SGBS انتخاب کنند.
  3. برای فروش طلای خود به صورت دیجیتالی ، سرمایه گذاران می توانند آن را در بازار ثانویه یعنی بورس سهام بفروشند یا می توانند تا زمان بلوغ نگهداری شوند و سپس بازخرید شوند.
  4. سازمان های مختلف همچنین فرصتی برای خرید طلای دیجیتال از INR 1 ارائه می دهند.
  5. قبل از خرید ، اسناد شما را می شناسید (KYC) باید کامل و تأیید شود. حالت های موجود برای DEMAT KYC شامل E-KYC و Video KYC است که روند افتتاح حساب را برای خرید دیجیتالی طلا و سرعت بخشیدن و سرعت بخشیدن به آن سرعت می بخشد. KYC معمولاً به جزئیات کارت و کارت Aadhar فرد نیاز دارد.

خطرات مربوط به خرید طلا به صورت دیجیتالی

  1. ریسک اصلی که در کنار هر سرمایه گذاری ایجاد می شود این است که معمولاً ارزش سرمایه گذاری باعث بدتر شدن نتایج رشد منفی می شود. خرید طلا به صورت دیجیتالی نیز این خطر را به همراه دارد.
  2. در مورد طلا به شکل دیجیتال ، چارچوب نظارتی برای تنظیم معاملات در فلز هنوز به وضوح در هند تعریف نشده است. این یک خطر مهم بالقوه است که باید در نظر گرفته شود. تا زمانی که دستورالعمل های لازم برای تنظیم خرید دیجیتالی و فروش طلا توسط دولت به آن اطلاع داده می شود ، سرمایه گذاران باید دقت خود را در مورد یکپارچگی و مدل تجاری ارائه دهنده طلای دیجیتال انجام دهند.
  3. اگر معتمدین توسط شرکتهای ارائه دهنده طلای دیجیتال منصوب شوند ، اعتبار و شهرت آژانس طاق در جایی که طلا در آن ذخیره شده است ، و برای جلوگیری از هرگونه خطری ، کفایت بیمه باید ارزیابی شود.
  4. اتهامات پنهان یکی دیگر از مناطق خاکستری است. قبل از سرمایه‌گذاری روی ابزار، هر یا همه هزینه‌های مربوطه را بررسی کنید. در غیر این صورت آنها بر بازده کلی سرمایه گذاری تأثیر منفی خواهند گذاشت.
  5. سرقت های سایبری خطر بزرگی را به همراه هر تراکنش آنلاین به همراه دارند. خرید فرم دیجیتالی کالا نیز مستعد این امر است.

از کجا می توان طلای دیجیتال را در هند خریداری کرد؟

برای خرید طلا به صورت دیجیتال، گزینه های مستقیم مختلفی در دسترس هستند:

  1. SGB ها را می توان از RBI خریداری کرد که سری این پیشنهادات اوراق قرضه را اعلام کنند.
  2. ETF های طلا را می توان از صندوق های سرمایه گذاری مشترکی که محصول را ارائه می دهند خریداری کرد.
  3. قراردادهای طلای MCX محصولاتی هستند که توسط MCX ارائه می شوند و می توان آنها را مستقیماً از آنها خریداری کرد.
  4. محصولات مختلفی که سایر سازمان‌ها ارائه می‌دهند را می‌توان از وب‌سایت‌ها یا برنامه‌های موبایلی آن‌ها خریداری کرد که باید با KYC تأیید شود.

گزینه غیرمستقیم معامله در بازار ثانویه است، یعنی خرید از صرافی هایی مانند بورس بمبئی و بورس ملی که مکانی را برای خریداران و فروشندگان فراهم می کند تا در آنجا به عنوان واسطه عمل کنند.

چه چیزی سرمایه گذاری در طلای دیجیتال را جذاب می کند؟

  • خلوص: قبل از اینکه علامت گذاری اجباری شود، خلوص طلا یکی از دغدغه های اصلی خرید طلای فیزیکی بود که همانطور که دیدیم در محصولات دیجیتال کاملاً حذف شده است.
  • هزینه های امنیتی و قفسه: نگهداری طلای فیزیکی یک تجارت بسیار پرخطر است و ذخیره آن در قفسه های بانکی بار اضافی را در قالب اجاره قفسه اضافه می کند، که در مورد طلای دیجیتال صدق نمی کند زیرا نمی توان آن را از حساب های demat ما دزدید. به علاوه قابل معامله است
  • درآمد غیرفعال: کسب درآمد از طلای فیزیکی امکان‌پذیر نیست، در عوض در صورت نگهداری در قفسه‌ها مستلزم خروج پول است، اما در SGB سرمایه‌گذاران از درآمد غیرفعال در قالب بهره برخوردار می‌شوند.
  • ایجاد هزینه: سرمایه‌گذارانی که طلای فیزیکی را به صورت جواهرات نگهداری می‌کنند، باید در هنگام خرید طلا، علاوه بر قیمت طلا، حداقل 8 درصد هزینه پرداخت کنند که این امر باعث افزایش هزینه خرید و کاهش بازده آنها می‌شود، بنابراین سرمایه‌گذاران اکنون به خرید طلای دیجیتال تمایل دارند. عاری از هر گونه هزینه ای است.
  • نرخ‌های پایین‌تر در FD‌ها: زمانی بود که وجوه نگهداری شده در FD‌ها طی پنج سال دو برابر می‌شد، اما از آنجایی که نرخ‌ها بسیار پایین‌تر از سطوح تورم بوده است (یعنی بازده واقعی منفی)، مردم شروع به روی آوردن به طبقات دارایی ایمن بهتر کرده‌اند.

خط پایین

در بودجه سال مالی 21-22، دولت فدرال هند توضیح داد که تنظیم کننده بازار SEBI به عنوان تنظیم کننده مبادلات طلا کار خواهد کرد. انتظار می رود این حرکت اعتماد را در کل بازار این کالا از جمله معامله گران طلا و خریداران خرد تقویت کند.

همانطور که سهام در حال حاضر غیر مادی شده است، روند خرید و فروش طلا در حال ساده شدن است و با عمل SEBI به عنوان تنظیم کننده، منجر به روند روانتر تحویل محصول طلا در یک روز معاملاتی و دو روز دیگر شده است که معمولاً T نامیده می شود.+2 روز.

برای اینکه مفهوم خرید و فروش طلای دیجیتال مورد پذیرش گسترده‌تری قرار گیرد، سرمایه‌گذاران باید از نظر مالی آگاهی بیشتری داشته باشند و نسبت به محصولات سرمایه‌گذاری جدید که ممکن است چشم‌انداز بازده بلندمدت آنها را بهبود بخشد، باز باشند.

اطلاعات ارائه شده در Forbes Advisor فقط برای اهداف آموزشی است. وضعیت مالی شما منحصر به فرد است و ممکن است محصولات و خدماتی که بررسی می کنیم برای شرایط شما مناسب نباشند. ما مشاوره مالی، خدمات مشاوره ای یا کارگزاری ارائه نمی دهیم و به افراد یا خرید یا فروش سهام یا اوراق بهادار خاصی توصیه یا توصیه نمی کنیم. اطلاعات عملکرد ممکن است از زمان انتشار تغییر کرده باشد. عملکرد گذشته نشان دهنده نتایج آینده نیست.

مشاور فوربس به استانداردهای دقیق یکپارچگی ویراستاری پایبند است. تا جایی که ما می دانیم، تمام محتوا از تاریخ ارسال دقیق است، اگرچه پیشنهادات موجود در اینجا ممکن است دیگر در دسترس نباشند. نظرات بیان شده تنها متعلق به نویسنده است و توسط شرکای ما ارائه، تأیید یا تأیید نشده است.

ماهندرا لونیا رئیس شرکت ویگناهارتا گلد لیمیتد است. او بیش از 20 سال سابقه سرمایه گذاری در بورس دارد و متخصص طلای دیجیتال است.

آشیکا سردبیر هند Forbes Advisor است. سابقه 15 ساله روزنامه نگاری تجاری و مالی او را به گزارش، نوشتن، ویرایش و رهبری تیم هایی که سرمایه گذاری عمومی، سرمایه گذاری خصوصی و سرمایه گذاری شخصی را در هند و خارج از کشور پوشش می دهند، سوق داده است. او قبلا در CNBC-TV18، Thomson Reuters، The Economic Times و Entrepreneur کار کرده است.





:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: